Jste zde

Domů

Chybová zpráva

  • Notice: Undefined offset: 8 ve funkci user_node_load() (řádek: 3697 v souboru /export/www/tplov.cz/drupal7/modules/user/user.module).
  • Notice: Trying to get property 'name' of non-object ve funkci user_node_load() (řádek: 3697 v souboru /export/www/tplov.cz/drupal7/modules/user/user.module).
  • Notice: Undefined offset: 8 ve funkci user_node_load() (řádek: 3698 v souboru /export/www/tplov.cz/drupal7/modules/user/user.module).
  • Notice: Trying to get property 'picture' of non-object ve funkci user_node_load() (řádek: 3698 v souboru /export/www/tplov.cz/drupal7/modules/user/user.module).
  • Notice: Undefined offset: 8 ve funkci user_node_load() (řádek: 3699 v souboru /export/www/tplov.cz/drupal7/modules/user/user.module).
  • Notice: Trying to get property 'data' of non-object ve funkci user_node_load() (řádek: 3699 v souboru /export/www/tplov.cz/drupal7/modules/user/user.module).
  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls ve funkci menu_set_active_trail() (řádek: 2405 v souboru /export/www/tplov.cz/drupal7/includes/menu.inc).

Alfanumerický displej

Verze pro tiskVerze pro tisk

Do této chvíle jsme pro zobrazení dat používali monitor sériové komunikace. Pokud bylo třeba zobrazit určitou hodnotu, ať už jako finální výsledek či jako mezihodnotu používanou pro ladění programu, tak jsme z Arduina poslali po sériové lince potřebná data a ta jsme si v okně monitoru sériové komunikace prohlédli. Nejednalo se však v pravém slova smyslu o výstupní zařízení.

Jedním z typických zástupců výstupních zařízení jsou displeje, v našem případě tzv. alfanumerický displej. Alfanumerický displej je výstupní grafické zařízení, které je schopno zobrazit pouze tzv. alfanumerické údaje (alfa=písmeno, numero=číslo), popř. i jednoduché grafické symboly, které jsou nadefinovány v základním rastru znaků (dvojtečka, středník, lomítko atd.). Často bývají konstruovány jako dvoubarevné, tj. mají barvu popředí (tj. barvu znaku) a barvu pozadí pevně danou pro celé zařízení.

Tvar jednotlivých znaků, tzv. znaková sada je u těch nejjednodušších zařízení umístěn v tzv. generátorů znaků, jehož základem je paměť ROM (Read Only Memory - paměť pouze pro čtení). V tomto případě je tato znaková sada neměnná. V této paměti je pak znak uložen jako posloupnost jedniček a nul, které určují, zda se má na displeji zobrazovat barva popředí, či pozadí. Počet znaků, které dokáže displej zobrazit, je dán tzv. rozlišením displeje. To bývá v rozsahu 8 x 1 až 40 x 4 znaků.

Hlavní výhodou alfanumerických displejů jsou nízké nároky na paměť zobrazovacího zařízení a nízká pořizovací cena.

V našem případě jsme měli k dispozici alfanumerický displej s rozlišením 16 x 2 znaků. Pro zapojení displeje k Arduinu nám postačily 4 vodiče, dva z nich sloužily k napájení displeje (Ucc a GND, tj. + a -) a dva z nich pro datovou komunikaci (časování obvodu + data). Pro ovládání displeje jsme pak použili předpřipravenou grafickou knihovnu.

Přidat komentář

CAPTCHA
Tato otázka je pro ověření, zda jste opravdový návštěvník a ne automatizovaný spamový robot.
Fill in the blank.